A repülőgépek személyzete évente közel száz alkalommal jelzik a légiforgalmi irányítóknak, hogy lézerrel zavarják meg őket felszállás vagy leszállás közben. Egy kézben hordható lézerrel akár tíz kilométerről is rá lehet világítani úgy a repülőgépre, hogy a fénye megzavarja a pilóta látását, elterelje a figyelmét.  

Komoly kockázata van annak, ha leszállás vagy felszállás közben a manővert végrehajtó személyzet, csak egy rövid időre is elveszíti az éleslátását, így a lézerzavarás komoly biztonsági kockázatnak minősül a légi közlekedésben. Fontos, hogy a szülők felhívják a gyerekek figyelmét is arra, hogy a lézer nem játék, a repülőgépeket megvilágítani pedig veszélyes.

Magyarországon, évente közel száz bejelentés érkezik a HungaroControl légiforgalmi irányítóihoz, akik az ilyen esetekben segítik a pilótákat a biztonságos földetérésben, továbbá minden alkalommal haladéktalanul jelentik azt az illetékes hatóságnak.

Magyarországon is volt már arra példa, hogy a pilótát annyira elvakította egy lézer fénye, hogy a másodpilótának kellett átvennie a gép irányítását.

Az egyik legsúlyosabb eset másfél évtizeddel ezelőtt történt, amikor lézersugárral vakították el egy utasszállító repülőgép mindkét pilótáját, akik közül a kapitánynak sikerült időben visszanyernie látását, de a másodpilóta a leszállást követően sem jött rendbe teljesen.

A HungaroControl felhívja a figyelmet arra, hogy a pilóták megzavarása a légi közlekedés veszélyeztetésének minősül és akár három év szabadságvesztéssel is sújtható.